Handelsbetingelser
KONTAKTINFORMATION
Makear.dk administreres af Caprock ApS
CVR-nr. 39428911
Agern Alle 24,
2970 Hørsholm
Mailadresse: info@makear.dk
Vi er Danmarks importør af Makear produkter. Makears produkter er til professionelt brug.
LEVERINGSPOLITIK
Makear.dk bestræber sig på at levere de bestilte varer indenfor 1-2 hverdage efter vi har modtaget din bestilling, med mindre andet er aftalt i købsprocessen.
Makear.dk benytter GLS til levering af din ordre. Fragt omkostningen afhænger af den enkelte ordre størrelse og fremgår af købsprocessen men ligger imellem 0 og 39 kr.
SERVICEVILKÅR
Betaling
Der kan betales med MobilePay, Dankort, Visa, Mastercard og Anyday.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- når pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Mastercard: Pengene vil være reservere i op til 30 dage eller indtil betalingen trækkes.
Visa: Pengene vil være reservere i op til 30 dage eller indtil betalingen trækkes.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer og købesummen bliver først trukket på dit kort ved afsendelse af varen.
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
RETUR- OG REFUSIONSPOLITIK
Fortrydelsesret
Når du handler hos Makear.dk har du 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du benytte vores kontaktformular, som kan udfyldes på https://makear.dk/pages/kontakt-os. Hvis denne formular benyttes behøver du ikke informere os om din fortrydelse på anden vis. Du kan også fortryde ved at sende os en mail på info@makear.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Undtagelser
På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller du kan miste din fortrydelsesret. Følgende varer er undtaget af fortrydelsesretten: Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, når forseglingen er brudt efter leveringen.
Returnering og varens stand
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering fra speditør samt evt. track and trace-nummer.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få eventuelle fragtomkostninger tilbage. Manglende original emballage kan eksempelvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
Varen bedes du sende til:
Makear.dk
Agern Alle 24,
2970 Hørsholm
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende og at personlig fremmøde ikke er muligt.
Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
- du reelt har taget varen i brug,
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
- du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
Reklamation (hvis der er noget galt med varen)
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du har jvf. loven 24 måneders reklamationsret.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og men reklamerer du inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget vil reklamationen altid være rettidig.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@makear.dk
I tilfælde af at du skal returnere vare(r) under en reklamationssag, bedes du sende varerne til:
Makear.dk
Agern Alle 24
2970 Hørsholm
(Bemærk: Der kan ikke indleveres pakker personligt på denne adresse)
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til os.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Makear.dk
Agern Allé 24
2970 Hørsholm
E-mail: info@makear.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)